Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ - Ποίηση & Ξυλομπογιές

ΤTΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ

Ποίηση & Ξυλομπογιές

Σταυρούλα Α. Γάτσου


ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ
Νατάσσα Πουλαντζά

4.6.2024-14.6.2024



Το εγώ είναι η απώτερη σου πρόκληση στη ζωή· πρέπει πάντοτε να το προσέχεις και να μην το αφήνεις να σπείρει τον όλεθρο. Όσο είναι απασχολημένο με το να χειρίζεται τον δικό του πόνο, ο άσπιλος σου εαυτός μπορεί να ανθίζει ελεύθερα και ν ’ακτινοβολεί, κερδίζοντας κάθε μέρα περισσότερη εσωτερική δύναμη.

Ρούμι, Το μικρό βιβλίο της σοφίας του, Από τη Marya Mafi , μετ. Γιάννης Δούκας, Εκδόσεις Πατάκη (2023)

 

Τον Φεβρουάριο του 2021 διαγνώστηκα με Ινομυαλγία, μια χρόνια συνθήκη πόνου και μόνιμης κόπωσης. Την περίοδο αυτή, τους έξι περίπου μήνες που ακολούθησαν, κατέφυγα στις θεραπευτικές ιδιότητες της τέχνης. Το Βιβλίο της Σιωπής είναι η εργασία αυτής της περιόδου.

Η έκθεση παρουσιάζει σε πρωτότυπο και επαυξημένο, για τους τοίχους της Ζώγιας, μέγεθος, αποσπάσματα από το βιβλίο και γίνεται η αφορμή για μια συνομιλία ποίησης και εικαστικών υπό την επιμέλεια της ζωγράφου Νατάσσας Πουλαντζά.

Εγκαινιάζουμε και συζητούμε την Τετάρτη 4 Ιουνίου 2024 6μμ-9μμ με παρουσία όλων των συντελεστών. Στόχος μας είναι η συζήτηση να μεταδοθεί απευθείας στο facebook.

 

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας, θα χαρούμε να εμπλακείτε στην κουβέντα μας

Σταυρούλα Α. Γάτσου


 

 

 

 

ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ Α. ΓΑΤΣΟΥ

Γεννήθηκε το 1976 στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε διοίκηση και διεθνές εμπόριο στη Γαλλία, και παιδαγωγικά στο Βέλγιο. Έχει εκδώσει δύο ποιητικές συλλογές: Εργαλεία πολέμου για τους αιχμάλωτους του έρωτα (Εκδόσεις Σαιξπηρικόν, 2013), Πάσα γη πάθος (Εκδόσεις Γαβριηλίδης, 2017). Μικρές συλλογές της έχουν δημοσιευτεί στα περιοδικά ΠΟΙΗΤΙΚΗ, ΤΟ ΚΟΡΑΛΛΙ, Οροπέδιο κ.α. Υλοποιεί δράσεις συνάντησης ποίησης και ευρύτερου κοινού. Ενδεικτικά: Άσμα Ασμάτων στη Ροτόντα, σε συνεργασία με το ΚΘΒΕ (2016),  Θαλασσινή Ωδή στο Λιμάνι σε συνεργασία με το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης(2018), Από το Μπαούλο του Πεσσόα, εκπαιδευτικό παιχνίδι λογοτεχνίας στην πόλη για μια εβδομάδα(ΕΡΤ3, Gutenberg, βιβλιοπωλεία, 2018). 

 

 

ΝΑΤΑΣΣΑ ΠΟΥΛΑΝΤΖΑ

Γεννήθηκε στο Αννόβερο της Γερμανίας το 1965. Αποφοίτησε το 1992 από την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών όπου σπούδασε ζωγραφική με καθηγητές τον Ηλία Δεκουλάκο και τον Χρόνη Μπότσογλου, ενώ παράλληλα παρακολούθησε το τμήμα Χαρακτικής και διδάχθηκε τις τεχνικές της ξυλογραφίας, της χαλκογραφίας και της λιθογραφίας. Συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στην Ακαδημία του Μονάχου στον τομέα της Ζωγραφικής με καθηγητή τον Jürgen Reipka και αποφοίτησε με τον τίτλο Meisterschuele με υποτροφία του Ιδρύματος Σπύρου Βικάτου για τρία χρόνια. Είναι μέλος της εικαστικής ομάδας Provo Principles. Έργα της υπάρχουν σε ιδιωτικές συλλογές και μουσεία. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα και στο Βερολίνο

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΦΥΣΗΞΕ ΒΑΡΔΑΡΗΣ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΜΑΡΤΗΣ 2022 : Σημείο Μηδέν, Επιμέλεια Θωμάς Κοροβίνης

  Σημείο Μηδέν (αντιστέκομαι, σημαίνει…)     Αντιστέκομαι, σημαίνει αφήνω τα ποτάμια να κυλίσουν, Αφροδίτης και Βάκχου, Ειρήνης*, Λαγκαδά· Αφήστε τα ποτάμια να μιλήσουν   Σβορώνου, Γλαδστώνος, Πηνειού, Καραολή και Δημητρίου· Δωδεκανήσου, Μοναστηρίου. Μοσκώφ**. Εγνατία και Δικαστηρίων· Αφήστε τα ποτάμια να κυλίσουν   Πλατεία Δημοκρατίας*** και αγάλματος παράταιρου**** Αφήστε τα ποτάμια να μιλήσουν -Ένα σιντριβάνι ως διαθέσιμο δημόσιο, δηλαδή συλλογικό, καθαρό πόσιμο νερό θα ήταν υπέροχα εκεί-   Άφησε τα ποτάμια να κυλίσουν Σκέψου όπως στον έρωτα, σκέψου τι; Για ποιον λόγο είσαι ακόμη όρθιος; Π ο ι ο ς   ε ί ν α ι  ο   σ κ ο π ό ς  σ ο υ;    Τώρα που φύγαν οι λαμαρίνες· Πίκρα. Φόνος. Και πόνος. Και βρώμικες γωνίες εκμετάλλευσης. Ιδρώτας και ανάγκη. Μεγάλη πλατεία.      Α ν τ  ι σ τ έ κ ο μ α ι  σ η μ α ί ν ε ι  α φ ή ν ω   Τα  ποτάμια  να  κυλίσουν, Μέχρι την αρχή, Ω μεταξένια πηγή,   Να. Εκεί·   Κατηφορίζουμε όλοι μ

ΜΙΚΡΕΣ ΣΥΛΛΟΓΕΣ 2020 Πουλιά και τραγούδια diastixo.gr Επιμέλεια Αλέξιος Μάινας

Η ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ Η μεγάλη συνάντηση οροθετείται κατά τη σιωπή που συνοδεύει την παρθένα ανταλλαγή ήχων (και στίχων) μέχρι τη βεβαιότητα της επόμενης στροφής. Τα γνωρίζουμε πάντα a posteriori. Τον μεγάλο έρωτα το μοιραίο συμβάν. Kατοχυρώνει το δικαίωμα να εκπλήσσει καθ’ όλη τη διάρκεια της παύσης Ολόκληρη η συλλογή...

ΜΙΚΡΕΣ ΟΔΥΣΣΕΙΕΣ Γενί Τζαμί(Πρώην Αρχαιολογικό Μουσείο) - Ο ξένος

  Ο ξένος Ξένος, ξενοφερμένος Ξένος ανάμεσα σε ξένους, σε ξένο τόπο, ξένος. Αναπάντεχα μια σπίθα φωτίζει τον χώρο Ξένιος χώρος· Που περνά και χάνετε. Άνθρωποι και σκιές Γενεές και γενεές Βρίσκουν τον δρόμο τους. για την έκθεση ΜΙΚΡΕΣ ΟΔΥΣΣΕΙΕΣ Γενί Τζαμί(Πρώην Αρχαιολογικό Μουσείο) Απρίλιος 2022 Θεσσαλονίκη