Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Άστεγοι γραμμάτων και τεχνών



Ν΄ακούς τους λαμπτήρες να σπάνε
Να μην φοβάσαι τίποτα


Να πηγαίνεις τα βράδυα και κάθε που νιώθεις την νύχτα να σε περικλείει, θυμάσαι; να λες, Ναι, να πηγαίνεις, να απαντάς στις προκλήσεις της στιγμής, ποιός άλλος; εσύ ξέρεις, να μιλάς, στον ήχο τι κρύβεις, ερώμενος των λέξεων, ο τόνος, το σθένος, ρωγμές, ο έχων ώτα ακούει, Να πηγαίνεις πες, “όλα;”, μίλησες, πρόδωσες, εξαφανίστηκες, πίστεψες, κι εμφανίστηκες πάλι γεμάτος δάκρυα, όλα, ολόκληρος άνθρωπος και μισός θεός, γεμάτος πληγές, η στιγμή, της στιγμής που φέρνει κι εκείνης που παίρνει, ο άνεμος, η μαρία, ο μιχάλης, η μαρίνα, ο θόδωρος, η αλεξάνδρα σέρνουν το ένα πόδι – το άλλο ορθό- ο στέλιος, ο πάνος, ο σταύρος, η ελευθερία, η νίκη, με τα πληγωμένα γόνατα, η αναστασία, μα το ένα ακόμη στητό. Να πηγαίνεις τα βράδυα, και κάθε που νιώθεις το μπουμπουνητό μιας ανάσας που θα ‘λεγε “είσαι τρελή;” “κοίτα ποιός μιλάει;” θα απαντούσες εσύ. Ποιός έχει άλλα δάκρυα ας μιλήσει πρώτος. Σε ποιόν ο λόγος δόθηκε να πει; Η ποιότητα των ονείρων μας καθορίζεται από τη σημασία των λέξεων σε φωτογραφία το βάθος των οποίων μόνο η συνανθρώπων ζωή μπορεί να σε κάνει να το νιώσεις. σ’εκείνο το σπίτι που ‘ρθαν όλοι, εκείνη την στιγμή, κι αυτοί που έφυγαν, κι αυτούς που έδιωξαν άδικα, και το μετρό της γραμμής, η ζέστη, η στάση, το τσαλακωμένο πεζοδρόμιο χαρτί στο μεγάλο βιβλίο του χρόνου.

Να πηγαίνεις, μην φοβάσαι – αιώνιος μαραθώνιος γεμάτος ήττες- η λεμονιά που σκόρπισε στα δυο, η συνάντηση, το πένθος και η αποκάλυψη. Γιατί; Ο βασιλικός στη γλάστρα, η θαλασσινή ωδή, το ποτήρι, οι σημειώσεις στο παράθυρο, τα τριαντάφυλλα. Να πηγαίνεις στα κύματα. Η αγία παρασκευή, το βραδυνό λεωφορείο, το νερό που κυλά και τα παπλώματα, η ντροπή, ποιο βαθιά ακόμη να ρίχνεις τα μάτια σου. Να πηγαίνεις εκεί που τα πόδια σου αντέχουν να περιφέρουν ένα χαρακωμένο σώμα με μάτια στραμμένα απέναντι, ψηλά, στον ουρανό. Πιο πέρα από όσα μπορείς να δεχτείς. Η ταπείνωση δεν περνά από στενά βολικά. Να πηγαίνεις ασύνορα. Να διασχίζεις την μεγάλη οδό, να κλείνεις τα μάτια σου απάνω στο βουνό, να τ΄ανοίγεις πάλι, να είσαι εδώ. Να πηγαίνεις εκεί που βολεύεσαι, να προτρέχεις στην ανάγκη με το μυαλό, χείλια, αίματα, χαμογέλα, σου πάει το κόκκινο. Η καρδιά παραδόθηκε. Ει, Που είσαι;Εκεί να πηγαίνεις, εδώ τι να κάνεις;

Εμείς αιώνες τώρα λέμε την ίδια ιστορία, κάθε λέξη, κόκκος μνήμης, έχει στέγη στο μεγάλο ποίημα του ανθρώπου, στις βουνοκορφές και στα νησιά των κυμάτων, στους μικρούς θρίαμβους, στην ανομολόγητη θέση που καθορίζει την σπίθα των ματιών μας. Βλάστησε ο σπόρος κι ανθίζει.
Εκεί να πηγαίνεις,
στην μεγάλη χαρά.








'Αστεγοι Γραμμάτων και Τεχνών
σε τοίχο στην καλλιδρομίου, αθήνα, νύχτα, καλοκαίρι 2014

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΦΥΣΗΞΕ ΒΑΡΔΑΡΗΣ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΜΑΡΤΗΣ 2022 : Σημείο Μηδέν, Επιμέλεια Θωμάς Κοροβίνης

  Σημείο Μηδέν (αντιστέκομαι, σημαίνει…)     Αντιστέκομαι, σημαίνει αφήνω τα ποτάμια να κυλίσουν, Αφροδίτης και Βάκχου, Ειρήνης*, Λαγκαδά· Αφήστε τα ποτάμια να μιλήσουν   Σβορώνου, Γλαδστώνος, Πηνειού, Καραολή και Δημητρίου· Δωδεκανήσου, Μοναστηρίου. Μοσκώφ**. Εγνατία και Δικαστηρίων· Αφήστε τα ποτάμια να κυλίσουν   Πλατεία Δημοκρατίας*** και αγάλματος παράταιρου**** Αφήστε τα ποτάμια να μιλήσουν -Ένα σιντριβάνι ως διαθέσιμο δημόσιο, δηλαδή συλλογικό, καθαρό πόσιμο νερό θα ήταν υπέροχα εκεί-   Άφησε τα ποτάμια να κυλίσουν Σκέψου όπως στον έρωτα, σκέψου τι; Για ποιον λόγο είσαι ακόμη όρθιος; Π ο ι ο ς   ε ί ν α ι  ο   σ κ ο π ό ς  σ ο υ;    Τώρα που φύγαν οι λαμαρίνες· Πίκρα. Φόνος. Και πόνος. Και βρώμικες γωνίες εκμετάλλευσης. Ιδρώτας και ανάγκη. Μεγάλη πλατεία.      Α ν τ  ι σ τ έ κ ο μ α ι  σ η μ α ί ν ε ι  α φ ή ν ω   Τα  ποτάμια  να  κυλίσουν, Μέχρι την αρχή, Ω μεταξένια πηγή,   Να. Εκεί·   Κατηφορίζουμε όλοι μ

ΜΙΚΡΕΣ ΟΔΥΣΣΕΙΕΣ Γενί Τζαμί(Πρώην Αρχαιολογικό Μουσείο) - Ο ξένος

  Ο ξένος Ξένος, ξενοφερμένος Ξένος ανάμεσα σε ξένους, σε ξένο τόπο, ξένος. Αναπάντεχα μια σπίθα φωτίζει τον χώρο Ξένιος χώρος· Που περνά και χάνετε. Άνθρωποι και σκιές Γενεές και γενεές Βρίσκουν τον δρόμο τους. για την έκθεση ΜΙΚΡΕΣ ΟΔΥΣΣΕΙΕΣ Γενί Τζαμί(Πρώην Αρχαιολογικό Μουσείο) Απρίλιος 2022 Θεσσαλονίκη

ΜΙΚΡΕΣ ΣΥΛΛΟΓΕΣ 2020 Πουλιά και τραγούδια diastixo.gr Επιμέλεια Αλέξιος Μάινας

Η ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ Η μεγάλη συνάντηση οροθετείται κατά τη σιωπή που συνοδεύει την παρθένα ανταλλαγή ήχων (και στίχων) μέχρι τη βεβαιότητα της επόμενης στροφής. Τα γνωρίζουμε πάντα a posteriori. Τον μεγάλο έρωτα το μοιραίο συμβάν. Kατοχυρώνει το δικαίωμα να εκπλήσσει καθ’ όλη τη διάρκεια της παύσης Ολόκληρη η συλλογή...