Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Προσανατολισμοί

Είναι μια γλώσσα
που έμεινε στη φωνή μου δαγκωμένη
χρόνια και χρόνια
και γούρνιαζε στην αγκαλιά μου κάποιες νύχτες
και άκουγα κι εγώ
σαν θύμηση μου έμοιαζε αρχαία, μακρινή
λέξεις και πέρατα
ήχους στο βάθος
μια γλώσσα γνώριμη
πεταλωμένη με τις μυρωδιές του πεύκου
και την αλμύρα της θάλασσας

Κάποιες ψυχές συνάντησα στο δρόμο
Κάποιες καρδιές
Που ψάχνανε να φτάσουν στην αρχαία Ολυμπία
Με δάφνες και στέφανα
Και λίγο θυμάρι από τα πέρα βουνά

πώς να’ναι, πότε έγινε
που είχαν κρυφτεί και πως με βρήκανε,
πως με νανούριζαν, και σε ποιον ύπνο
πως και μου μίλησαν
γιατί,
δεν ξέρω ακόμα.

Κι άρχισα πάλι να την μιλώ
τυχαία
τ’αυτιά μου αναγνώρισαν
και η καρδιά μου κατάλαβε.

Μπορεί να έψαχνα.
Αλλά στ’αλήθεια τίποτε δεν μπορεί να βρει κανείς,
εάν δεν το’χει ήδη ταξιδέψει
γιατρέψει, ομολογήσει,

μάρτυρας των καρπών.
Με τα χρώματα και με τις εικόνες
τις μυρωδιές και τις διετελέσεις στωικών χορών
και με τους ήχους του αέρα και των πουλιών πάνω από τη θάλασσα
ένα παιδί που ζει πλάι στο κύμα

κι οι φίλοι μου;
προσανατολισμοί στην πορεία.
άλλοι απ’τη θάλασσα την καλή,
άλλοι από τα βουνά τα ωραία,
τα όμορφα δέντρα μιας γης
και τα χώματα

Βράζοντας τα πέλματα ανάμεσα στα χώματα
θέλγουν τους ανθρώπους οι μνήμες
που αβασάνιστα
χάρισαν γνώση τόση.

Να παλεύεις να της ξεφύγεις είναι αδύνατο.
Αυτή η γλώσσα γίνεται λέξεις.
Μάλλον καλύτερα,
οι λέξεις πλάθονται ξανά σαν γλώσσα.
Ξανανταμώνουνε σε ένα όμορφο δειλινό απόγευμα στην παραλία.
Κι όταν σμίγουνε:
«Μείνε λίγο πίσω, περίμενέ με να’ρθω,
κάνε το βήμα σου τάχα αργό
να σε προφτάσω,
να προχωρήσουμε παρέα, ψιλή κουβέντα.
Κι έτσι να ξέρω πως αν υπάρχεις
δεν θα χρειάζεται πια να κρυφτώ ποτέ ξανά.»


21.01.010

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΦΥΣΗΞΕ ΒΑΡΔΑΡΗΣ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΜΑΡΤΗΣ 2022 : Σημείο Μηδέν, Επιμέλεια Θωμάς Κοροβίνης

  Σημείο Μηδέν (αντιστέκομαι, σημαίνει…)     Αντιστέκομαι, σημαίνει αφήνω τα ποτάμια να κυλίσουν, Αφροδίτης και Βάκχου, Ειρήνης*, Λαγκαδά· Αφήστε τα ποτάμια να μιλήσουν   Σβορώνου, Γλαδστώνος, Πηνειού, Καραολή και Δημητρίου· Δωδεκανήσου, Μοναστηρίου. Μοσκώφ**. Εγνατία και Δικαστηρίων· Αφήστε τα ποτάμια να κυλίσουν   Πλατεία Δημοκρατίας*** και αγάλματος παράταιρου**** Αφήστε τα ποτάμια να μιλήσουν -Ένα σιντριβάνι ως διαθέσιμο δημόσιο, δηλαδή συλλογικό, καθαρό πόσιμο νερό θα ήταν υπέροχα εκεί-   Άφησε τα ποτάμια να κυλίσουν Σκέψου όπως στον έρωτα, σκέψου τι; Για ποιον λόγο είσαι ακόμη όρθιος; Π ο ι ο ς   ε ί ν α ι  ο   σ κ ο π ό ς  σ ο υ;    Τώρα που φύγαν οι λαμαρίνες· Πίκρα. Φόνος. Και πόνος. Και βρώμικες γωνίες εκμετάλλευσης. Ιδρώτας και ανάγκη. Μεγάλη πλατεία.      Α ν τ  ι σ τ έ κ ο μ α ι  σ η μ α ί ν ε ι  α φ ή ν ω   Τα  ποτάμια  να  κυλίσουν, Μέχρι την αρχή, Ω μεταξένια πηγή,   Να. Εκεί·   Κατηφορίζουμε όλοι μ

ΜΙΚΡΕΣ ΟΔΥΣΣΕΙΕΣ Γενί Τζαμί(Πρώην Αρχαιολογικό Μουσείο) - Ο ξένος

  Ο ξένος Ξένος, ξενοφερμένος Ξένος ανάμεσα σε ξένους, σε ξένο τόπο, ξένος. Αναπάντεχα μια σπίθα φωτίζει τον χώρο Ξένιος χώρος· Που περνά και χάνετε. Άνθρωποι και σκιές Γενεές και γενεές Βρίσκουν τον δρόμο τους. για την έκθεση ΜΙΚΡΕΣ ΟΔΥΣΣΕΙΕΣ Γενί Τζαμί(Πρώην Αρχαιολογικό Μουσείο) Απρίλιος 2022 Θεσσαλονίκη

ΜΙΚΡΕΣ ΣΥΛΛΟΓΕΣ 2020 Πουλιά και τραγούδια diastixo.gr Επιμέλεια Αλέξιος Μάινας

Η ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ Η μεγάλη συνάντηση οροθετείται κατά τη σιωπή που συνοδεύει την παρθένα ανταλλαγή ήχων (και στίχων) μέχρι τη βεβαιότητα της επόμενης στροφής. Τα γνωρίζουμε πάντα a posteriori. Τον μεγάλο έρωτα το μοιραίο συμβάν. Kατοχυρώνει το δικαίωμα να εκπλήσσει καθ’ όλη τη διάρκεια της παύσης Ολόκληρη η συλλογή...